fredag 22. februar 2013

Midlertidig arbeidsplass

 
Jeg har rigget meg til på kjøkkenet. Her har jeg midlertidige arbeidsplass eller hjemmekontor og her sitter jeg ofte, med mann og barn rundt meg. Det funker bra, jeg er faktisk god til å skrive med prat, lek og leven rundt meg. Det er bare hyggelig. Midlertidig arbeidsplass vil kanskje bli permanent, for nytt kontor i andre etasje kommer ikke på lang tid. Men det gjør ikke noe så lenge jeg trives. 
 
Midlertidig arbeidsplass har ikke kostet mange pengene: Lampen kostet meg 20 kroner på loppis. Kjøkkenbordet ga jeg noen hundrelapper for i sin tid (for 12 år siden). Stolen har jeg faktisk funnet på dynga! Det er helt sant. Jeg fant den sist gang jeg kjørte hageavfall av sted. Da jeg så den ble jeg helt "vill", vill etter å eie kul, sort stol fra 60-tallet som er pent brukt.  Jeg spurte derfor veldig pent folkene som har ansvar for søppel på dynga om jeg kunne få lov til å redde stolen fra dens skjebne. Og det fikk jeg - siden jeg hadde spurt høflig.  De har nemlig blitt veldige strenge på at folk ikke får forsyne seg av søppel. (Utrolig spør du meg, gjenbrukstanken er de tydeligvis fremmed for). "Stjeler" man søppel kan man få bot! Men visst man spør pent, er det "lov". Heretter skal jeg være så blid og grei og høflig når jeg leverer hageavfall. Jeg klarer ikke og jeg blir nesten litt smågal av å se fine, brukbare ting med stort potensiale bli kastet!  
 
Nå lever derfor stolen et godt liv hos oss og bidrar til mange hyggelig stunder ved tastaturet på midlertidig arbeidsplass.
 
Ha en fin fredag. I dag er det grått hos oss, litt trist, men jeg har vinterferiedag og har nok å pusle med.
 
 

4 kommentarer:

  1. Så fin arbeidsplass og kul stol! Her har dei ein byttekrok der vi leverer avfall. Skulle no vere unødvendig å tigge om ting so likevel skal kastast....
    Nyt sei siste dagane av vinterferia! Eg må rive meg laus frå tastaturet no og får gjort noko fornuftig:-)

    SvarSlett
  2. Hei igjen og takk for koseleg helsing. Artig at du nemner stolen. Den er laga på ein lokal møbelfabrikk ( nedlagt for lenge sia ) og trur den er frå femti-sekstitalet. Eg har også same stolen i gyngestolvariant, den fekk mor mi til sin ti-årsdag:-) Ha ei fin helg! Klem

    SvarSlett
  3. Så fin arbeidsplass!! Likte lampen kjempegodt!! Utrolig fin! Stolen har jeg nesten maken til, fikk kjøpt hele 8 stk en gang for lange siden.....Stilig at du reddet den fra søpla:-)))
    Jeg har arbeidsplass i anretningen mellom stua og kjøkkenet, ikke så fredlig, men greit å være der resten av familien er:-)
    Ha en fin søndag!!
    Siri

    SvarSlett
  4. Likte plassen din og spesielt stolen! Drar altfor sjeldent på dynga.. det e liksom mannens oppgave det her i huset men kanskje æ skal bli med neste gang:)

    SvarSlett