torsdag 5. mai 2011

Lille bollekinn


Hun er så søt lille bollekinn som jeg kaller henne. Dessverre har hun mistet sin søster, det er trist. Men glad er hun - det gir hun uttrykk for med sitt selsomme smil - at hun havnet i mitt raritetskabinett. Jeg vil egentlig at hun skal henge på kjøkkenveggen året rundt, men mannen i huset vil ikke ha et dukkehode hengene på veggen, he he. Han har rett og slett ikke sansen for dukker. Helt i orden har jeg sagt. Jeg kan jo ikke ha all mulig nips fremme til enhver tid. Derfor fungerer lille bollekinn som påskepynt - som forblir fremme litt til fordi hun er så søt.

Utrolig fenomen denne tingen. Et dukkeansikt med heklet kyse rundt hele hode, med den funksjon å pyte opp på et kjøkken som en pyntegryteklut?  Hvem kom på ideen?

1 kommentar:

  1. Heisan Nøttskrika
    Hi,hi.. jeg har hatt et forhold til et lyseblått bollekinn en gang... Husker ikke om det var mamma eller farmor og farfar som hadde et slikt rundlett ansikt på veggen. Blir uansett litt nostalgisk av å se det.
    Så D liker ikke dukker, he,he... kanskje ikke overraskende.
    Ha en god natt og en strålende helg!
    klem fra Kaspara

    SvarSlett