søndag 1. januar 2012

Velklang




Jeg har nettopp hørt statsministerens tale. Jeg ble grepet der jeg satt i min stue. Stemningen ble forsterket da talen ble avsluttet med nasjonalsangen, sunget av fantastiske stemmer i Det Norske Solistkor. Er det noe jeg ønsker for dette året, for meg selv og for andre er det velklang; i hverdagslivet, oss mennesker i mellom og i interiøret* - selv om jeg må gjøre en innsats der.
Håper dere alle har hatt en fin, første dag i dette nye året.


*Når det gjelder velklang eller harmoni mener jeg kun mitt eget. Hvordan andre har det, det er opp til dem. Må bare understreke det, he he. Jeg vil ikke sette meg til doms over andres møbler, farger og nipsvalg.

1 kommentar:

  1. Velklang er bra, særlig når det gjelder sang. Men det må ikke bli for vakkert , for glatt. Det må skurre litt, særlig gjelder det i interiøret. Forresten i sang også. Cecilia Bartoli er et godt eksempel på skurr i ..sang, hun synger fantastisk, men ikke "vakkert". Og i hjemmet må det være noe som faller utenfor skjemaet. Men det vet jeg at du vet, hehe. Måtte bare si det likevel. Ha en god dag! Nå må jeg på jobb, etter ei søvnløs natt. Døgnet ble mer og mer snudd, sådajeg la meg i natt var det bare så vidt ettermiddag i hodet mitt, trorjeg

    SvarSlett