fredag 21. oktober 2011

Love hearts og kaffe


Dette var frokosten til morningen i dag. Svart kaffe og skjønne hjerter: et rufsehjerte, et hjerte av vintagetapet og love hearts i den vakre, blå opalglass skålen. Gaver fra gode venninne Kaspara som jeg tilbrakte noen timer sammen med i går. Det var lenge siden sist og på tide å treffes. Vi har det så hyggelig når vi er sammen. Vi prater i ett kjør. Vi er begge jenter ”med mye på hjertet”. Og jeg har konkludert – noe jeg gjorde allerede fra første stund da jeg ble kjent med henne en stormfull vinterdag i 2005  - Kaspara er et menneske med et stort hjerte.

Til morningen i dag måtte jeg derfor dandere brettet - som jeg ofte serverer meg selv kaffe på - med de fine tingene. Min datter var også henrykt og sa:
- Mamma skal du ha drops til frokost? Stemmer det sa jeg. Så viste jeg henne gavene jeg hadde fått av hjertegode Kaspara. Og forklarte henne at i helgen skal skålen være fylt til randen med love hearts. Det syntes hun var strålende.

På brettet mangler bare de tre ukebladene jeg også fikk.  Herlig lektyre fra 1940-60 tallet. Jeg sparer ukebladene til kommende blogginnlegg, for her var det mange artige tekster, annonser og illustrasjoner å blogge om.

Ha en riktig god helg. Gjør hva hjertet begjærer!

5 kommentarer:

  1. Så koselige gaver fra Kaspara! Og lovehearts til frokost er jo ikke feil. Kan liksom ikke bli en dårlig dag med en sånn start:-)
    God helg!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  2. Så trivelig!

    Jeg ble rent nostalgisk ved synet av lissesnora. Gode minner. Takk til deg =)

    Varm hilsen fra og streif av Sol, som ønsker deg en vakker dag *

    SvarSlett
  3. Å..så fine gaver! Og så fra en god venn..ingenting er bedre enn det<3

    SvarSlett
  4. Heldiggris! Gaver er kjekt, særlig slike som man får uten noen særlig anledning. Et kjerringråd mot sure oppstøt er å spise lovehearts, visste du det? Det var en natt jeg var helt gal av sure oppstøt (det viste seg forresten at jeg hadde spiserørskatarr), og jeg bare måtte finne noe. Hm, tenkte jeg. Hva kan hjelpe, så ramlet tanken i hodet mitt at mandler må vel være bra. OG det hjalp faktisk. Men så kikket jeg på internett, og kom over masse gravidesider, og der gikk lovehearts igjen. Så kankje du til og med kan se på dem som medisin?

    SvarSlett
  5. Å det er bare så godt med venninne-besøk. Har selv hatt det i fire dager.
    Fine gaver :-)
    Kjempefin dag ønskes deg

    SvarSlett