torsdag 13. oktober 2011

Farine


Sukker og det søte liv, det er viktige ingredienser i mitt liv. Jeg prøver alltid å rydde plass, øyeblikk, til det som smaker av sukker. Men dessverre blir det lite av det søte liv og dans på roser for tiden, litt for lite i grunn, men jeg jobber stadig med saken. Enten baker jeg en kake, spiser en sjokolade eller noen drops. Får jeg ikke hverdagen til å bli en dans på roser, nøyer jeg meg med en bukett. Jeg - rett og slett - rigger til et lite stilleben som symbol på at livet bør inneholde både roser og sukker.

Jeg bare måtte kjøpe denne søte – bokstavelig talt – sukkerkrukken med den yndige lille buketten. Jeg trenger faktisk ingen flere sukkerkrukker og sukkerbokser, og jeg trenger heller ikke flere vaser.  Men jeg klarte ikke å gå fra denne da jeg så den i bruktbutikken her om dagen. Den kostet  ikke mange kronene, bare 40 kroner og hva får man for førti kroner i dag?! Jeg for mitt vedkommende – sammen med dere andre loppis-shoppende damer - vil si; mye. Jo, man kan få mye fint for førti kroner på bruktbutikken og på loppemarkeder.
Krukken ble derfor kjøpt og nå står søte Farine (som rimer på navnet Sabine, og jeg kjenner ei jente som heter det og hun er både søt og grei) på kjøkkenets avlastningsbord og er mitt nye sukkertøy-for-øyet i hverdagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar