mandag 31. oktober 2011

Liten seng søker ny eier


Det er rart hvordan ting vandrer fra eier til eier. I mitt hus har nesten alle ting vært eid av andre, bortsett fra TV, vaskemaskinen og noen melkeglass. Mine ting har hatt mange eiere. For de fleste tingene har høy alder og de er kjøpt i en bruktbutikk, i en antikvitetsbutikk eller på et loppemarked. Noen ganger må jeg kvitte meg med tingene. Fordi jeg ikke har plass. Fordi noe annet kommer inn i huset og da må en ting ut. Slik er det nå med den lille, fine sprinkelsengen til Lille Figur. Den ble kjøpt på et loppemarked for litt over ett år siden. Den har fungert bra og min lille sønn har hatt mange fine netter i den. Dessverre må nå sengen flytte. Nå skal den bli sengen til et annet lite barn. Min lille sønn har ikke vokst ut av sengen, ikke riktig enda. Men jeg har kommet over en ny seng til han. En han kan ha i noen år. En fantastisk, flott barneseng anno 1920, muligens eldre. Den ble kjøpt, i år,  på samme loppemarked som jeg kjøpte denne sprinkelsengen. I går satte vi den opp. Jeg lover bilde av den, men i går ettermiddag ble det for mørkt til å fotografere. Nå står sprinkelsengen midt på stuegulvet. Jeg har den til salgs og kanskje, allerede i dag, tar den farvel og drar av sted til ny eier. Det er litt trist, men kommer den til hyggelige eiere går det bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar