fredag 30. september 2011

Dans med hortensia


Sukk, tenk å være så grasiøs og vakker! Hun er min lille nips-favoritt. Kjøpt på et utendørs bruktmarked i sommer. Jeg fant henne på et overfylt bord, i øs, pøs regnvær. Jeg så damen på lang avstand,  og tenkte hun må jeg eie. Mannen i huset synes også hun var vakker - selv om han ikke er glad i nips, men han ville også "eie" henne. Nå står hun i vinduskarmen med hortensia ved sin side og stråler ut at livet kan være en dans....på roser. Selv om jeg til tider føler og erfarer at livet ikke er en dans på roser, er det allikevel fint å bli preget av den innstillingen, om det så bare er for et øyeblikk...

2 kommentarer:

  1. For en grasiøs, vakker skapning:-) Hun gjorde seg veldig godt i vinduskarmen sammen med hortensiaen. Som forresten sto i en utrolig vakker vase! Og i noen små øyeblikk så ER livet en dans på roser. Vakre øyeblikk.
    Ha ei deilig helg!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  2. Hei her også!

    Jeg prøvde å rekke innom jobben din på fredag - før frisørtime (sannelig på tide, over et halvt år siden sist), men som du kanskje skjønner, det gikk ikke. Jeg skulle levere TB og enda viktigere; en liten overraskelsespose til bursdagsbarnet. Hm. Vi får få til et treff snart.

    Gøy å oppdage teksten din i bladet i dag (fikk ikke lest avisa før i dag). Bra jobba.

    Håper feiringen(e) har gått bra i helgen.

    Vi snakkes. Klem.

    SvarSlett