torsdag 8. september 2011

Sykkeltrøya


Kjøpt på loppis for en tier. Trøya er fra 70-tallet, merket FIX - trikä i stjärnklass.  Med andre ord: god kvalitet fra "söta bror".  Må smile. Sønnen ser litt ut som Marve Fleksnes i den gule trøya med brune snipper. Nå digger jeg Fleksnes, og jeg synes sønnen er supersøt der han leker på verandaen  i sykkeltrøya, samtidig som han spiser gjendekjeks - nostalgikjeks. Søstera derimot. Hun er flau og sier bare: Mamma, du kan ikke ta på han den trøya der. Han ser rar ut!

Digger de brune snippene

Som mor er jeg så glad for at jeg kan kle opp sønnen uten at han protesterer. Det er verre med søstera. Hun vil i hverfall ikke gå i noe gammelt syttitallstøy. Og vil heller ikke at jeg skal "kle meg ut" i vintagetøy. Det er ihvertfall flaut!

Høsten er her og sommerklær blir lagt ned i skuffen. Sykkeltrøya er nok for liten til neste år. Neste gang den kommer på en liten kropp blir vel det på et barnebarn...





1 kommentar:

  1. Han ser helt fantastisk ut! Sykkeltrøya er en ren skatt, men søstra er vel i en alder der det er veldig om å gjøre å ikke være for rar. Jeg husker dattera mi krevde å godkjenne antrekket mitt når vi skulle på foreldremøte. Hun var redd jeg skulle dumme henne ut. Men det gikk over

    SvarSlett