mandag 26. september 2011

Innhøsting av epler og lopper


Å du hellige jul for en loppehelg! Jeg besøkte tre loppemarkeder og noen bruktbutikker. Jeg handlet ikke mengder, men jeg kom over artige, fargerike ting! En termos, et brett, et bilde, en saftmugge, store og små julekuler og et herlig rødmalt brett med hank. Og eplene, mine kjære epler fra hagen, de har jeg høstet. Og jeg har bakt eplekake. God, saftig eplekake til min gamle mor og til min gamle tante.


Lille kanin er Alessi-kupp som mannen i huset gjorde på loppemarked forrige helg. Tre kroner kostet grønne, skjønne kanin som er en beholder til tannpirkere.


Dra på lopphavet!


Min halve identitet er fra en fjord ikke langt fra Lopphavet.  Mamma er fra Finnmark. Derfor passer dette bilde bra! Slekta har levd av fesken i havet! I tillegg er finnmarkinger fargerike folk! Jeg måtte derfor kjøpe dette herlige bilde fra 1956. Om det kommer opp på veggen gjenstår å se, det var dette med veggplassen. Men på en kommode, sammen med andre fargerike ting, der kommer det nok til å stå.

5 kommentarer:

  1. herlige lopper! Likte veldig godt det blå fatet :):) Så heldig du var med Alessi-kupp, jeg fikk eggeglass til bursdagen min. De er så skjønne!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. det bildet minner meg på lesebøkene fra sekstitallet, hvor det var mye bilder av kunst i. Temmelig sikker på at det har jeg sett før en gang. Du får sjekke ut om det har et kjendis-status!!!!!! Klemz grethe

    SvarSlett
  3. Så fine funn! Det bildet falt jeg pladask for, jeg som er oppvokst i havgapet:-) Herlige farger!
    God ny uke:-)

    SvarSlett
  4. Så fine funn!
    Bildet var kjempefint, jeg likte streken og fargene.

    Og takk for filmtips, 'Blikktrommen' må sjekkes ut. Studerer forresten bla kulturhistorie og jeg synes også at husmorrollen er et interessant tema, men jeg må innrømme at jeg egentlig ikke føler meg så veldig som en selv;-)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  5. Fantastisk bilde! Det er sånn lesebokestetikk fra sekstiåra. Jeg fant et lignende bilde av en felespillende gutt på loppemarked for et par år siden. Det var laget av en kjent kunstner til og med. Det fikk ny ramme og passepartout og jeg er veldig, veldig glad i det. Finner du noe kunstnernavn på det?

    SvarSlett