fredag 16. september 2011

Pakket og klart


Datteren og jeg skal på hytte-hygge-tur, mannen og sønnen skal være hjemme og kose seg i delvis rent hus. (Jeg sto på i går kveld altså. Vil ikke at hybelkaninene skal ødelegge helgehyggen for gutta mine). Det har blitt tradisjon å reise med de gode, gamle venninne  på hyttetur til Telemark. En av venninnene har en gammel hytte der på et nydelig sted. Vi blir fire mødre/venninner og åtte barn (de eldste av barna våre). Det er så hyggelig. Ungene har nok med hverandre og vi har nok med oss rundt kjøkkenbordet og ute på tunet.
Alt er pakket og klart. Maten er kjøpt inn og står i flere poser i gangen. Men hva synes dere om min "nye" koffert?! Ubrukt vintage merket Viking, kjøpt på bruktbutikken for noen uker siden. Er den ikke herlig! Knall fin!  Og sengetøyet! Å som jeg gleder meg til å ta det med. Det ble kjøpt for nøyaktig ett år siden, da vi sist var på Telemarkstur. Venninnene - som er ganske annerledes enn meg når det gjelder fascinasjon for vintage, loppis og antikk - ble skikkelig sjokka og ristet litt på hode over meg som brukte en pen sum penger på den lokale butikken i Vrådal på nettopp; ubrukt vintagesengetøy merket: "Modern Times". I år tar jeg det med for å demonstrere hvor fantastisk fint det er og hvor fint det gjør seg på senga.


Genseren har jeg kjøpt av en gammel dame som strikker gensere av gamle gensere. Hun kjøper ullgensere på loppis, rekker de opp og strikker nye, herlige, fargerike. Jeg har kjøpt fire gensere av den eldre damen. Vinen har jeg fått av mannen så jeg riktig kan kose meg! Visstnok en bra vin, god anmeldelse i et eller annet blad i følge mannen min som har greie på vin. 


Rød og fin ikke sant? Akkurat passe stor til det som skal med på en helgeutflukt. Selv om jeg egentlig burde pakket i en gammel ryggsekk. Vel, rødt og sprøtt - litt mitt varemerke!


Herlig, ubrukt vintage fra 70-tallet tror jeg. Veldig god bomulls kvalitet. Sett nr. 1 har jeg brukt en del. Sett nr. 2 har jeg nesten ikke hatt hjerte til å åpne og ta i bruk. Det er så tidsånd-stilig emballasje-presentasjon av sengesettet.

Vel, riktig god helg til dere som er innom.

6 kommentarer:

  1. Herlig! Likte sengetøyet og kofferten din kjempegodt, men ser at mange ikke helt har sammen fasinasjon ;-)

    Hyttetur med venner er alltid hyggelig, så jeg ønsker dere og barna en skikkelig fin helg!

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  2. Så stilig!!! Rødt og sprøtt ja... hehe! :)

    Her er det fortsatt problemer. Mine innlegg vises ikke på bloggrollen. Litt kjedelig...

    Kos dere masse på hyttetur!

    Klem fra kathrine!

    SvarSlett
  3. Heisan Nøtteskrika
    Herlig, herlig koffert! Minner meg om min store gode jordmor-veske som jdeg alltid tar med på en-nattsovernattingsbesøk.
    Kose deg i fint vintagesengetøy og skravl og ha det helt topp!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Herligaste kofferten! Kos deg på hyttetur!

    SvarSlett
  5. Nydelig koffert!!! Og herlig sengetøy!!!!!!! Klemz Grethe

    SvarSlett
  6. Gjett om jeg skal snuse etter et "modern-times"-sengesett neste gang jeg er med samboeren på hytta i Vrådal! En skikkelig raff koffert også!

    SvarSlett