lørdag 15. september 2012

Det lille blå skrinet





Det lille blå skrinet ble kjøpt på loppis i dag. Jeg liker godt små skrin og esker som jeg kan ha saker og ting i. Skrinet har tilhørt en liten pike som het Gjertrud og det var fra Onkel Kåre. Skrinet ble gitt i 1936. Hvem var Gjertrud? Hvem var onkel Kåre og i hvilken forbindelse ble det gitt? Til jul, i bursdagsgave eller var det bare en gave lille Gjertrud fikk uten at det var noen anledning. Dette er en ting med historie. Skrinet har blitt mye brukt, men pent brukt. Låsen er ødelagt og nøkkelen er tapt akkurat som skrinets historie. Nå er skrinet mitt. Nå skal skrinet romme min bitte lille knappesamling. Og skrinet skal plasseres på en gammel kommode sammen med andre gamle skrin, nipsfigurer noen bilder og en vase med blomst i. Alle sammen; ting med historier jeg aldri vil bli fortalt.

2 kommentarer:

  1. Skrin er magisk, fyll det med masse skatter;))

    SvarSlett
  2. så søtt skrin!! Skulle gjerne vært på loppis jeg også, men hvis du går inn på min blogg, ser du hva jeg har gjort i dag.... :) Ha en fortsatt fin helg!!!

    SvarSlett