søndag 23. september 2012

Røde detaljer


 
Jeg må ha noen små blikkfang av røde detaljer på kjøkkenet som er i mørk eik. Innredning er i svært god kvalitet fra 80-tallet,  den får bli, men skal males. Det vil derimot ta sin tid, og ikke noe jeg går i gang med nå. Derfor rigger jeg til små blikkfang som tar oppmerksomhet fra tung, mørk farge. Det skal ikke mange tingene til; en morsom figur til egg fra 50-tallet, små bokser, nelliker i fløtemugge, en stor rosett i silkepapir og sennepglasset.
 
Synes glasset er morsomt. Ikke visste jeg at Freia har produsert sennep? Freia er jo synonymt med: sjokolade!
 
Vel, røde detaljer passer til sjokoladebrunt kjøkken synes jeg da. Jeg prøve meg med gult, men det ble for mye 70-talls. Knall rosa er også fint, men da protesterte mannen. Turkis kan også fungere, men jeg har nesten ingen ting i turkis, da må jeg gå til innkjøp. Jeg får pynte med noen røde, rare ting inntil brunt kjøkken blir malt hvitt og fint.  
 

 
 

2 kommentarer:

  1. Herlige, røde detaljer. Du tar fine bilder :)

    SvarSlett
  2. Fint! Vi kombinerer våre mørke teakmøbler med turkis, det er min favorittfarge så jeg har en del i den fargen... men til jul går det mot rødt, og jeg er enig i at det også er veldig fint. Hadde en liten periode med litt ulike røde, gule og oransje detaljer, men det går fort over til 70-talls om man ikke er forsiktig. Litt blomster og urter frisker alltid opp selv det mørkeste kjøkken!

    SvarSlett