onsdag 26. september 2012

Liberty

 
Fargerike libertystoffer med sommerlig atmosfære det kan jeg saktens trenge på en vanvittig gråværsdag. Eneste ulempen som gjør meg frustrert; jeg har ikke symaskin og får ikke vært kreativ. Vel, har, men ikke en jeg kan bruke, det er fordi den er eldre årgang jeg har arvet, og den trenger service som den aldri har hatt.  Og servicemann eller kvinne som kan hanskes med en gammel Husqverna, ja, de har jeg ikke funnet i gule sider. Mon tro om jeg må gjøre en investering og kjøpe ny symaskin... eventuelt gjøre som de gjorde i riktig gamle dager; sy saker og ting for hånd.

Her om dagen så jeg faktisk en brudekjole anno 1791 utstilt på et museum. Den var i nydelig silkestoffbrokade sydd for hånd. Ja,  de kunne sitt håndverk med nål og tråd i riktig, gode gamle dager - kanskje jeg skal ta opp tråden?
 
 

 

1 kommentar:

  1. Flotte stoffer!
    Tror jeg heller hadde kjøpt meg ny symaskin enn å begynne å sy for hånd :)
    For en jobb å sy en brudekjole for hånd! Det var kanskje ikke like mye snakk om å være effektiv og krav om å levere raskt den gangen - tror jeg.

    Klem Tessa.

    SvarSlett