tirsdag 19. april 2011

Kassert sjarm


Noen jeg kjenner skulle kvitte seg med en god del ting. For noen uker siden var opprydningsprosessen i gang. Det ble ryddet på loft og i kjeller. Hengeren var full av litt av hvert, mest skrot, det kunne til og med jeg se. Men jeg var ikke enig at denne sjarmerende stolen, en riktig gammel aargang med treplugger skulle kasseres. Jeg spurte derfor pent om jeg kunne få stolen, ta vare på den og gi den nytt, verdig liv. Det var helt i orden for eieren som syntes stolen var gammel og stygg, og ikke lenger hadde livets rett i et interiør.

I mitt stille stinn tenkte jeg bare, utrolig! Tenk å kaste en så flott stol. Godt jeg var tingleter der og da og reddet den antikke, sjarmerende stolen fra en forferdelig skjebne. Nå skal den få bo hos meg. Den skal bli malt opp,  for dessverre er den originale malingen sprø og flasser av. Siden jeg har mange mahognibrune møbler, tror jeg stolen skal få en herlig farge, kanskje isblå, lys grønn, knall gul eller kjølig grå. Det må jeg tenke på. Men fin skal den bli på sine eldre dager. Stolen kan stole på meg!

2 kommentarer:

  1. ja den blir nok råfin med et strøk maling! Der var du heldig! :)

    SvarSlett
  2. Har du virkelig slike vettløse venner? Så heldig stolen var at du var der og reddet den!

    SvarSlett