mandag 7. november 2011

Damer i høstløvet


Jeg har vist dem før. Damene mine. Damene som pyter opp i vinduskarmen på badet. Uansett vær tar de seg bra ut. Derfor liker jeg å fotografere mine eldre damer som holder seg godt. Her poserer de i høstløvet og mens de poserte jobbet jeg som en heltinne med høstløvet. Jeg raket løv i går. Fylte åtte store, svarte søppelsekker med gult, herlig løv, og jeg har mer løv igjen! Det får vente.  Selv om dagen var grå, var det fint å være ute. Det var ikke vått, bare litt fuktig etter dager med regn.

Å rake løv er faktisk en hyggelig syssel, det er ikke spesielt tungt arbeid, og man ser stor fremgang  bare man står på. Det synes ikke naboen. Han liker ikke å rake, men å blåse vekk løvet. Det vil si han bruker en kostbar løvblåser. Han holdt et vanvittig leven med den blåseren i helgen, det var så ille at jeg hadde jeg virkelig lyst å "anmelde" mannen grunnet støy. Men det er best å  holde seg inne med naboen - han er nemlig bilmekaniker. Man vet aldri når man trenger hjelp til en bil som ikke starter. Og det er for simpelt å krangle om støy fra en løvblåser. Der jeg "ergret" meg litt over støyen bestemte jeg meg for å snu litt på irritasjonen. Jeg sa til meg selv; skjerp deg jente, han er jo bare morsom der han går å blåser løvet med noe som ligner en stor bærbar støvsuger. Han ligner jo på en av gutta i "Ghostbusters".  Husker dere filmen fra 1984? Det pussige er at hans kone, hun har klarsynte tilbøyeligheter, hun har fortalt meg det. Og da ble det enda mer morsomt. Det endte med at jeg fikk meg en god latter på selveste allehelgensdagen.

Jeg skal ikke anskaffe meg noen løvblåser, ei heller låne. Han andre naboen som har en litt mer nett og mindre utgave, sa at jeg godt kunne låne den visst jeg ville. Jeg takket pent nei, og liret av meg en unnskyldning om at jeg likte å bevege meg og at det var god trening for bicepsen. Jeg kunne jo ikke si at jeg  ikke ville se ut som ghostbusters. Jeg er da en dame som liker å rake løv med feminin eleganse, he he.

2 kommentarer:

  1. De er så fine, disse damene, særlig hun i vannliljen. Og jeg er sikker på at du var mye vakrere i løvsankinga di, en den derre leafbusternaboen. Eh, ghostbuster, mener jeg selvfølgelig. Jeg var langt inne i skapene, og om det ikke akkurat var spøkelser der, så var det vel slik plasma, tror jeg. Sedimentære lag med støv, som jo egentlig for det meste er avstøtte hudceller! Fryktelig. Det ser virkelig latterlig ut med slike store løvblåsere på små privathager, men mange mannfolk er utstyrsgale, jeg tror det i stor grad greier seg om det!

    SvarSlett
  2. Ja da, bare siter meg, det er selvfølgelig helt i orden. Godt å få folk til å flire litt også da!

    SvarSlett