lørdag 19. november 2011

I nabolaget

Har vi lerketrær, opp til flere faktisk. Noen store og noen små. De som er i offentlig område har jeg forsynt meg av, men det var ikke lett. Flere har vært der før meg og tatt  fine grener med små kongler på, jeg måtte nesten klatre til toppen av treet og bryte av noen.  Som dere ser - jeg kunne ikke dy meg - har jeg pyntet noen grener med hvite små klokker. Gamle, små klokker til å henge på juletreet. Jeg har valgt å kalle pyten for "vinterpynt", med den betegnelsen kan de stå fremme, selv om det er lenge til jul. De er så små at ikke mannen ser de. Det er bra. Han hadde nok ikke likt at jeg pynter til jul lenge før klokkene kimer inn høytiden.

Jeg står på farten. Kusine venter på meg. Jeg har pakket inn en gave til henne. Jeg kunne ikke dy meg nå heller. Det ble litt jul over denne innpakningen også. Ha en fin lørdag.

2 kommentarer:

  1. Så søtt med de små klokkene på lerkegrenene:-) Er så misunnelig på dere som har lerketrær i nærheten, her er det ikke noe:-/ Så jeg må greie meg med or. Eller dra på en lengre ekspedisjon..
    God lørdag!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  2. Jeg har omdøpt julemummikoppene mine til vinterkopper, jeg tok dem fram allerede i dag. Lur strategi.Planlegger også et lerktreraid. De er veldig dekorative, og kvistene med snøbær forfalt så veldig fort.

    SvarSlett