fredag 25. november 2011

Nordlys i kveld


Ikke på himmelen, ikke her sør, men på vårt kjøkkenbord i kveld. Dette er egentlig en liten sukkerskål, en del av en pressglass-serie som ble lansert på 30-tallet. Mannen bak Nordlys het Sverre Pettersen. Jeg har flere glass-skåler i Nordlys, fler enn jeg trenger, men nå i mørketiden passer nordlyset til telys. I dag fatter jeg meg i korthet, har hatt en lang og hektisk dag. Skal bli godt med mat og vin i glasset, men det blir tidlig kveld, for i morgen skal jeg tidlig opp, har heldigvis ikke stramt program, men en del foreliggende "husmorarbeid" venter. I tillegg skal jeg på julemessetur, det er opp til flere i distriktet vårt. Gleder meg. Ha en fin fredagskveld der ute.

1 kommentar:

  1. Ja, jeg skulle jo ha skjønt det, at du også samler på Nordlys. Jeg er spesielt glad i den grønne varianten. For ca ti år siden kjøpte jeg ei grønn rundmaget mugge, og den bruker vi hver eneste dag på middagsbordet med vann i. I høst, da søstra mi og jeg var på loppisraid rundt Lillehammer, fant jeg ei grønn stor skål i samme grønnfarge. Og så har jeg mange små slike som du har, både blanke og grønne. Det var et poeng for Sverre Pedersen og Hadeland å lage god design for folket.Og det skulle være rimelig nok til at folk flest skulle ha råd til å kjøpe.

    SvarSlett