lørdag 12. november 2011

Mama's


Mama's - min - stund ved kjøkkenbordet for noen timer siden. Jeg sto opp i 07.30 tiden sammen med Lille Figur. Vi hadde en hyggelig stund sammen med koppene våre, hans kopp med melk og min kopp med mørk brent kaffe.  I tillegg koste jeg meg med den flotte kokeboken jeg vant hos Wilhelmines for noen uker siden. Jeg ble så glad, mannen enda mer glad for han er elsker mat og kokebøker! Boken er nydelig illustrert med mange fristende bilder av mat. Jeg gleder meg allerede, mannen har sett seg ut noen oppskrifter vi snart skal prøve. Vi har grei arbeidsfordeling han og jeg. Han står ved grytene og jeg tar meg av bøtteballetten. Men når det kommer til kaker, paier og annet bakeverk. Da er det jeg som trår til.


I tillegg til mange, fine oppskrifter er det en side om mammas råd og tips. Blandt annet:"Slow down. Why is the younger generation always in such a hurry?"
Det er faktisk som å høre min gamle mor snakke til meg, men da på finnmarksdialekt. Hun synes jeg stresser fælt i hverdagslivet. Sukk, hun har nok litt rett. Hverdagslivet et er aldri så lite sirkus hvor det kan være krevende å opptre i manesjen. Jeg skal også jobbe i dag, på en lørdag. Men trøster meg med at jeg skal gjøre en veldig hyggelig jobb. Jeg skal fortelle historier for barn, noe av det beste jeg vet.

Ha en fin lørdag.

5 kommentarer:

  1. Hei på deg, bra arbeidsfordeling dere har asså. Du vet vell at jeg rett og slett har dilla, eller er hektet på kokebøker, jeg har maaaange, må blogge om dem igjen en dag...må bare si igjen at du er så søt i den kjolen frk Prysiluskan;)) Jeg har tenkt meg en tur til Tønsberg på 13 butikken før jul, da kunne jeg jo ha tatt med skoleplansjen også kunne vi ha fått til en lunch om det passer deg da. Jeg skal bare se litt på datoene...ha en strålendes lørdag...blogg om dere lager noe fra Mamas kokebok da;))

    SvarSlett
  2. Hei
    Den boken ser spennende ut. Jeg liker overhode ikke å lage mat, men mat liker jeg :-) Liker spesielt italiensk og kunne spist pasta og pizza til frokost, middag og kvelds i en uke uten å bli lei :-)
    Ha en super helg :-)

    SvarSlett
  3. Hei - først; så utrolig søt og hyggelig du ser ut:) Og så høres det ut som om du har en herlig jobb - historieforteller - jeg er en lytter:)

    Italiensk mat - ja, er ikke det bare noe av det beste - vi har ganske lik arbeidsfordeling her hjemme også - og mannen er veeeeldig glad i italiensk mat - og vin!

    Sløv ned - ja - det er det godt å bli minnet om sånn fra tid til annen. I dag har vi sløvet rundt i Oslo og vært dekadente - spist smørbrød og napoleonskake på Theatercafeen:)

    Fortsatt god helg til deg og dine - klem fra Bente:)

    SvarSlett
  4. Høres ut som en fin start på dagen! Så bildet av deg i fineste kjolen din i tidligere innlegg , og må bare si at du og kjolen din virkelig passet sammen- vakre begge to!!

    Fin helg videre :)

    SvarSlett
  5. Vi har også en lignende arbeidsfordeling. Han lager middag, og jeg sitter på sofaen og blogger til han er ferdig. Men i helga, da lager vi middag sammen, og veldig ofte italiensk. Vi har ei fantastisk kokebok som heter Sølvskeien, og den inneholder absolutt alt av italiensk mat, men uten bilder til. Jeg har sånn fin soppkrukke jeg også, tror jeg har bekommet den på et loppemarket en gang.Ha en riktig fin søndagskveld

    SvarSlett