fredag 23. desember 2011

Den hellige familie


Den hellige familie står i  vinduskarmen i vakkert, avslørende ettermiddagslys. Jeg fotograferte Josef, Maria og lille Jesusbarnet her om dagen da det var fin sol, men da så jeg   hvor ille vinduene er. Møkkete og fæle etter høstdager med regn og blåst. I dag hadde jeg planer om å pusse vinduer, men på denne kanten av landet hvor jeg bor har det vært grått. Skikkelig grå tåke. Derfor ble det ingen vidusvask, men vasket andre steder; kjøkkenet og det skinner! Til og med skaphyllene er rene og pene. Jeg vasket og hørte på P2 hvor nettopp husmorblogging, cupcakes og feminisme ble debattert. Det var interessant.  Jeg skulle gjerne har skrevet langt og mangt og tatt del i debatten, men det er lille julaften, jeg har ikke tid nå til å kaste meg ut i debatt,  kanskje i januar.

Vel, selv om ikke vinduene skinner, er allikevel den hellige familie fin i vinduskarmen. Juleevangeliet er en fantastisk historie, uansett om man er sterk i troen eller ikke. Jeg er alltid like fascinert av historien om vakre Maria som fødte lille barnet i en stall, engler, hyrder og de tre vise menn som fulgte stjernen og ikke minst gavene de tok med seg; gull, røkelse og myrra. Den er en underlig historie og jeg leser den hver jul også for mine barn, mannen er ikke så interessert, men han aksepterer og det er fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar