søndag 25. desember 2011

Første juledag...


... i skumringen. Så deilig, litt "sliten". Det er nå man merker at man har stått på i hele desember. Etter over en times lang gåtur med sønnen i paraplytrille er det helt nydelig å rigge seg til i sin stue. Snart (uventet)besøk av gammel, god venninne, som sendte en sms og lurte på om det var greit om hun og kjæresten stakk innom og sier god (rom)jul.  Det blir hyggelig, mon tro om jeg skal servere dem rom med cola - er ikke det en god gammel drink?! Passer jo for godt, gammelt vennskap på den første romjulsdag.

Men der tok jeg feil gitt. Romjul starter ikke før tredje juledag fant jeg ut nå nettopp da jeg googlet ordet. Det blir derfor ikke rom og cola i vintagedrinkglassene mannen i huset fikk av meg til jul. Vi får by på annet.

2 kommentarer:

  1. God 1. juledag, M! Fine, stemningsfulle bilder som vanlig. Klem H

    SvarSlett
  2. Heisan Nøtteskrika
    God 2.juledag, for nå har klokka passert midnatt!
    Så koselig på utsiden av huset og kjekt med impuls-besøk, det liker jeg godt.
    Tusen tusen takk for herlig pakke med masse spennende i! Måtte smile av at selv i den fine sminkepungen var det små skatter.
    Og prikker... ja du kjenner meg tydeligvis.
    Og mer trikotasje-materiell.
    Ha glade romjulsdager hele kråkefamilien!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett