onsdag 7. desember 2011

Rosa julekule


I september fikk jeg en orkide. Den står like fint. Jeg har passet på den, pleiet den og gitt den skjønne blomsten en skvett vann som den trenger ukentlig. Orkideer på stelles med omhu. Orkide, rød og rustikk julepynt passer ikke så godt sammen. Derfor må det i år pyntes med andre farger til jul i vinduskarmen, og hva passer bedre enn gamle julekuler. Derfor har jeg hengt en gammel, skjør julekule i duftranken og noen ligger i en osteklokke. Jeg kan ikke bytte ut orkide og duftranke, heller ikke mine mange eføy bare fordi det er jul, de får heller bli pyntet til jul.
Bildene ble knipset her om dagen. Som dere ser har vi det grønt og skjønt ute. Men i løpet av natten har det kommet sne. Nå er det hvitt og vakkert, men utfordrende kjøreforhold.

2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Kjempelurt å henge en julekule på duftranken. Har to eføyer som er formet som hjerter, skal jammen gjøre det samme på de.
    FInt med kuler under osteklokka, og de hvite vasene, sånne er jeg på jakt etter, men finner ikke....

    KLem Fru Samuelsen

    SvarSlett
  2. Det er klart du må pynte plantene! Skulle bare mangle! Jeg har noen bitte små glassfugler jeg har kjøpt i Tyskland, de settes også rundt i plantene, hvis jeg har noen som er i live da. Her i vinduskarmene er det survival of the fittest, de fleste tåler ikke de tøffe forholdene og bukker under. Men orkideene, de tåler å bli neglisjert i ukesvis!Den tida vi hadde pepperkakehus, pynta jeg til og med nonstopen på huset, hver av dem fikk en melisdert, og så en sølvkule! Pynt i trengsel er tingen

    SvarSlett