lørdag 10. desember 2011

Nissenes bolsterpute





I høst begynte jeg på et prosjekt; å tømme bolsterputer for dun. Det er en stor jobb, det blir fjær overalt! Dette må ikke gjøres inne for da har man den jobben med å fjerne fjær i hele huset. Det er best å rense bolsterputer ute i hagen. Derfor gjøre det alltid på en dag jeg har fri og det er kraftig vind. Naboene har nok tenkt sitt når jeg har renset puter, for det er en fjær-sky på hele eiendommen når jeg holder på.
I høst gikk jeg igang med  min fineste bolsterpute. Den har ligget i en skuff lenge og ventet på prosessen renselse og vask. Puten ble derfor med meg ut i hagen en søndag ettermiddag. Jeg spratt opp sømmen og forberedte meg til å ta ut mengder med dun. Men der fikk jeg meg en overraskelse. Det var en pute i puten, en stripete bolsterpute. Jeg ble glad, en til! Jeg dro puten ut, men ble litt overrasket og tenkte først at dette var en rar pute, er det en dyne? Ut dro jeg en lang pute på 1.80 cm! Det er vanvittig, hvem har brukt puten? Jeg har aldri sett noe lignende. Kan det være nissenes bolsterpute?
Om noen har sett en lignende pute på den størrelsen blir jeg glad for å høre andres langputehistorie. Ha en fin lørdag.

3 kommentarer:

  1. Så morsomt! En riktig finfin skatt! :)
    LenaE

    SvarSlett
  2. Oj den puta så skikkelig fin ut. Jeg hadde den formen på pute da jeg var på besøk hos noen venner i Spania. Der er det vanlig med den formen på puter i sengen.
    Kanskje det hjalp?
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  3. Så spennende med skjulte skatter. Det var i alle fall en skikkelig flott pute som hadde gjemt seg. Kanskje en forgjenger til våre ammeputer?
    Eller kanskje ikke- håper du finner ut av det;)

    SvarSlett