onsdag 21. desember 2011

Kvittrende besøk


På søndag fikk jeg overraskende, hyggelig og kvittrende besøk! Jeg ble så glad. Jeg kastet meg over fotografiapperatet og stille gikk jeg til vinduet og tok bilde av gjestene.  Jeg har aldri opplevd at spurv setter seg på verandarekkverket og spiser  rim?  Var de sultne? Tørste? Jeg hadde jo hengt ut noen meiseboller for noen dager siden. Men mulig de var spist opp av større, glupske kra-kra-gjester?

Det passer meg veldig bra med spurv på veranaen og på plansjen i stuen. En plansje jeg kjøpte i Sverige i sommer, rett og slett for å ha som julepynt på veggen.


Nå har jeg rigget matfatet til fulgene i hagen. Juleneket er på plass og flere meiseboller henger i treet. Vel bekomme mine kjære kvittrende venner.  

1 kommentar:

  1. herlig plansje og herlige kjøttmeiser på rekkeverket:) Nydelig den vegglampa altså:)
    Vi mater fuglene på hytta vi:) Her i byen er det såvidt mange rotter at mating av fugler er uønsket av kommunen:(
    Blir det tid til å hvile i sjeselongen idag, mon tro?;)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett