søndag 18. desember 2011

Husets kaptein!



Det er ikke tvil; Lille Figur er husets kaptein. I dag går han fullt og helt opp i rollen som Kaptein Sabeltann. Blånisser, er greit nok, Fantorangen også men ingen er som Kaptein Sabeltann. Da det stormet  her "ombord" måtte jeg knipse noen bilder av husets kaptein - som ikke fekter med sverd, men en langstilket blomst i filt! Ja, det er akseptert våpen å "fekte" med.
Takk og pris at lille sønnen også har lært seg å si; Kaptein Sabeltann og ikke kaptein s... (samme ord som Lucifer).

Ha en fin søndag. Jeg holder på med gavekurver samt baker kake. I dag skal vi til Tante Ågoth med kurv og kake. Og jeg er spent på om husets kaptein tar kommandoen hos de gamle også. Kjenner jeg han rett gjør han nok det. Men de elsker å bli kommandert av en liten artig gutt.


"Nå skal jeg ta deg mamma! Skal vi fekte?!"

Godt han gjør det med en blomst.


Kan jo ikke annet enn å smile, han ligner på meg når jeg er alvorlig, det er morsomt å se.

3 kommentarer:

  1. En flott pirat! Her er det også full Kaptein Sabeltann og Kaptein Krok dilla for tiden, uten at vi skjønte helt hvordan det begynte :) Ha en fiin adventsøndag!

    SvarSlett
  2. Wow, så stor han har blitt! En skikkelig tøffing, det kan jeg se. Vi har forresten vært igjennom Sabeltan-fasen her også - riktig nok for endel år siden nå. :)

    Takk for hyggelig hilsen, M. Jeg har vært dårlig til å kommentere selv i det siste. Desember er jo nesten umenneskelig hektisk - ikke sånn en ser for seg at det skal være i det hele tatt! Men, men, det er hyggelig også da.

    Bloggetreffet hos Kaspara med medbloggere høres hyggelig ut. Det er viktig å prioritere slike ting også midt oppi alt.

    Håper vi treffes snart. Førjulsklem fra Heidi

    SvarSlett
  3. Fin artikkel i SB i går, forresten! :D

    SvarSlett