mandag 12. desember 2011

På toppen av skapet


Står  et yndig lite juletre. Jeg kjøpte det i bruktbutikken her om dagen. Nå skulle jeg ønske jeg var gift med selveste Snekker Andersen,  da skulle han få laget sånne juletrær til meg som jeg kunne solgt på torget. Er ikke treet fint? På julaften tror jeg det skal få pynte opp på bordet og skinne med små, hvite lys. Vi kommer til å ha rene juletreskogen her i heimen for jeg har nemlig fått meg en pen liten samling trær.

På skapet ser dere også en papirpose som er pyntet med en illustrasjon; søte jenter som går rundt juletreet. Det er kopi av en julesangbok jeg har funnet på loppis. Jeg har tatt fargekopi av samtlige sider i boken og dekorert gamle papirposer med de fine sidene. Vips; en gavepose.

Den lille engelen er faktisk en kalendergave jeg fikk da jeg gikk på barneskolen. I alle år har den hengt på juletreet til min mor, men i år skal engelen henge i toppen sammen med den blanke stjerne.

6 kommentarer:

  1. ÅÅÅ for et funn av et juletre.
    Nydelig!
    For ikke å snakke om alle de andre skjønne tingene på bilde.
    Digger jule-settekassen din under :o)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder og ting igjen :) Jeg likte spesielt godt soppen med svibelen i.
    Settekassen under var også kjempefin.
    Det er forresten godt å høre at det er hybelkaniner andre plasser også :) Jeg er jo bare så megasmart at jeg begynner i midlertidig jobb før jul :) bare jeg som kan være så smart. ...men himmel så deilig det er å komme seg ut å gjøre et dagsarbeid :) derfor så får hybelkaniner være hybelkaniner. Det skal jeg nok temme før jul :)))
    Kos deg i førjulstiden så blir det nok jul uansett.
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  3. Du har så utrolig mange sjarmerende morsomme juleting! Den engelen er så fin, og så koselig at den har fulgt deg så lenge! Og idéen med å kopiere fra en julesangbok og lime på papirposer var kjempesmart!!! Det skal jeg gjøre en gang, har ingen julesangbøker, men det får jeg være på utkikk etter! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  4. Hei på deg, du har sååå mye fine juleting, fine saker med sjel i;) Skal bli så koselig å treffe deg. Klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
  5. Fantastisk ide med gavepose. Den sangboka hadde brødrene mine, de er hhv 10 og 13 år yngre enn meg, og det er veldig søte illustrasjoner. Skulle ha kommentert mer, men nå må jeg legge meg:)

    SvarSlett
  6. Heisann!!
    Så mange skjønne juleting du har, fulle av sjel.
    Tror treet kan bli kjempefint på bordet med lys i. Har så sansen for sånne fine små ting som du viser:-)))))

    Fin uke til deg:-))))
    Klem

    SvarSlett