torsdag 15. desember 2011

God jul fra syttitallet



- Hva i alle dager har du kjøpt nå? Julekort fra syttitallet! Jeg husker de korta der, og de er jo ikke akkurat vakre! Hva skal du med det?! Sende andres gamle julehilsninger? Er det nok et gjenbruksprosjekt du holder på med? Du finner på mye rart.

Ja, han har nok litt rett den godeste mannen i huset. Julekortene er kanskje ekstreme, men sjarmerende. De minner meg om barndommens julekort, når jeg ser på kortene kommer barnets forventninger til jul over meg. Må innrømme at det også var en grunn til at jeg kjøpte kortene. De kostet 1,- på bruktbutikken og de skal faktisk brukes i et gjenbruksprosjekt, men det skal jeg ikke å forklare mannen før produktet er ferdig. Men blir det ikke ferdig denne julen, lagrer jeg kortene til neste jul.

4 kommentarer:

  1. ja nå fikk man gode minner tilbake... Disse julekortene husker jeg veldig godt...

    koselige minner dette.:

    Ønsker deg en fin advents tid

    kerstin

    SvarSlett
  2. Så gøy å se sånne kort igjen. Moren min hadde en sånn kortholder i tøy på kjøkkenveggen der alle sånne julekort ble puttet etterhvert som det kom.

    Ønsker deg en super kveld :)
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  3. Nydelig, husker mormoren min hadde en hel eske full av slike kort, hvorfor tok jeg ikke vare på dem da...hadde jo bare vært så gøy å lese, ha en fin helg som kommer, klem W

    SvarSlett
  4. egentlig så skulle det vært artig å sett kort fra de siste 40 årene satt opp på en vegg, så man kunne få se hvordan de har endret seg. Eller er det kanskje det de ikke har?????? Endret seg, mener jeg..... klem Grethe

    SvarSlett