fredag 16. desember 2011

Like blid



Hva har skjedd med deg da nissemann? Du har fått deg en trøkk på selveste nesa og den skaden er jo ikke bare å rette opp. Det har gått hardt for seg i skuffen sammen med de andre ser jeg. Si meg, klarer dere ikke å holde fred i kommodeskuffen? Men i julen har dere å oppføre dere. Her i huset skal det ikke være noe bråk. Forstått?!

Han er like blid, min gamle nisse som har fått seg en trøkk. Han er faktisk en nisse jeg har hatt en stund. Han har også vært gjemt og glemt i en skuff med mye rart. Så dukket han opp, til min store overraskelse. Og jeg kan ikke huske at han hadde fått en trøkk på nesa? Vel, jeg synes han er fin, med eller uten trøkk. Glimtet i øyet har han ihvertfall ikke mistet. Enda godt.

Ha en riktig fin fredagskveld, her i huset blir det god mat, prat og hygge med pakking av gaver - en syssel jeg gleder meg til. Jeg har nemlig et innpakningsprosjekt på gang. Blir entusiastisk bare jeg tenker på det. Det er en suveren gjenbrukside. Stikkord; et lite stykke kulturhistorie + inspirasjon fra BoligLiv = suveren gaveinnpakning,  synes jeg da.

3 kommentarer:

  1. Næmen stakkars lille nissefar da...må ta på plaster kanskje, hi,hi...ha en fin fredagskveld, heia Jenny i Idol...jeg som egentlig heiet på Fredrik...også stakkars lille søte Isak som gikk ut forrige fredag...klem

    SvarSlett
  2. Fin fyr, han der! Du gjorde meg skikkelig nyssgjerrig når det gjelder gaveinnpakningen, og det var vel også meningen? Kjenner jeg deg rett? Og nei, jeg kjenner deg jo ikke, men på en måte gjør man det jo litt, etter å ha møttes nesten et år, sånn i blogglandia. Snodig det der, håper du har det virkelig hyggelig med pakkingen

    SvarSlett
  3. Oi! Denne nissen var til forveksling svært lik Emmelines vOLDEMORt-nisse... Sjekk ut dette innlegget: http://emmelines.blogspot.com/2011/12/7-desember-voldemortnissen-i-kamp-mot.html

    SvarSlett